درباره وبلاگ


به امید دیدار در موقعیت‌های یادگیری جدید



مدیر وبلاگ : کارشناس تکنولوژی آموزشی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
تکنولوژی چراغی فرا روی آموزش
«هم یاد دادن هم یاد گرفتن بر دانش ما می افزاید.»
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM


دانش‌آموزان یک توضیح را هنگامی که کلمات و تصاویر مربوط به هم، به صورت همزمان ارائه شوند، بهتر به خاطر می‌سپارند، تا این‌که در زمان‌های جدا ارائه شوند. 

مثلاً دانش‌آموزانی که به یک سخنرانی در مورد چگونگی کار کردن پمپ تایر دوچرخه گوش دادند و همزمان یک انیمیشن در همین مورد را تماشا کردند، ۵۰ درصد بیشتر از آن‌هایی که انیمیشن را قبل یا بعد از شنیدن سخنرانی تماشا کردند، در پیدا کردن راه‌حل‌های مفید برای مسائل مرتبط بعدی موفق بودند.

 همچنین، دانش‌آموزانی که متنی را در مورد چگونگی کار کردن پمپ تایر دوچرخه خواندند که شکل‌های زیرنویس دار در کنار نوشته‌های مربوطه وجود داشت، ۷۵ درصد بیشتر از آنها که همان متن را خوانده بودند، ولی شکل‌های مربوط به آن در صفحات جداگانه به آنان ارائه شده بود، در حل مسائل مربوط به موضوع، عملکرد بهتری داشتند. 



کلمات و تصاویر مربوط به هم، باید در یک زمان در حافظه فعال شوند تا برقراری ارتباط بین آن‌ها آسان‌تر صورت  گیرد




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.