درباره وبلاگ


به امید دیدار در موقعیت‌های یادگیری جدید



مدیر وبلاگ : کارشناس تکنولوژی آموزشی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
تکنولوژی چراغی فرا روی آموزش
«هم یاد دادن هم یاد گرفتن بر دانش ما می افزاید.»
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
اصول چهارده گانه طراحی درس افزار ون مرینبور (2)

  • اصل خود توضیحی(یادگیرنده گام های یک راه حل را از طریق مثالهای حل شده برای خود توضیح می دهد)
  • اصل خود-سرعتی(واگذار کردن سرعت آموزش به یادگیرنده)
  • اصل توجه به دو نیمه زمانی(ارایه اطلاعات به صورت همزمان و نه در دو زمان مختلف مثلا ارایه همزمان انیمیشن با روایت)
  • اصل توجه دونیمه فضایی(ترکیب کردن منابع اطلاعاتی مختلف در یک منبع یکپارچه)
  • اصل علامت دهی(متمرکز کردن توجه یادگیرنده بر روی جنبه های اساسی تکلیف یادگیری از طریق برجسته کردن بخشی از تصویر)
  • اصل وجهی(ارایه دو حالته متن شنیداری و روایت برای نمودارها در مقایسه با اریه تک حالته فقط بصری یادگیری بهتری را به دنبال دارد)
  • اصل سیالیت مولفه (تمرین و تکرار بر روی یک یا چند جنبه از تکلیف یادگیری)




نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.